جلسه سؤال از رئیس‌جمهور نشان داد که مشکل واقعی مردم معیشت است

وی به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و اظهارداشت: این شهیدان، دولتمردانی مخلص، مردمی، ولایتی و ولایتمدار بودند، شهید رجایی هویت خویش را در مجلس با این جمله که “من مقلد امام هستم”، نشان داد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری، افزود: سیره امام(ره) و مقام معظّم رهبری این بوده و هست که از دولت‌های پس پیروزی انقلاب حمایت کرد‌ه‌اند، این حمایت، پشتوانه منطقی و برهانی دارد؛  دولت، منتخب مردم است و حمایت از آنها احترام به مردم است.

آیت‌الله خاتمی وجه دیگر حمایت رهبر انقلاب از دولت‌های پس از انقلاب را در این دانست که اداره کشور 80 میلیونی کار آسانی نیست و همه باید کمک کنند تا دولتمردان که در وسط میدان هستند، گره کار مردم را باز کنند.

بیشتر بخوانید:

سؤال از رئیس‌جمهور| فرهنگی: تورم کنونی بی‌سابقه است

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حمایت از دولت را حمایت ناصحانه است، گفت: دیدن خوبی‌ها و تکریم و تشویق آنها از یک طرف و اینکه اگر نارسایی و نقاط ضعف دیده شد، نقد منصفانه داشته باشیم و اگر طرحی برای حل مشکلات وجود دارد نیز عرضه کنیم و از طرفی دیگر این راهکارها به‌کار گرفته شود، شامل حمایت ناصحانه است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: دولتمردان بایستی در تراز انقلاب اسلامی عمل کنند. یکی از ویژگی‌های دولتمردان تراز انقلاب اسلامی این است که  مسئولیت را امانت و نه لقمه چرب می‌دانند؛ چنین کسی، اختلاس و حقوق نجومی و پارتی‌بازی در کارش نیست، اگر آنها خوب و یا بد عمل کنند، پای سبد نظام ریخته می‌شود.

آیت‌الله خاتمی یکی دیگر از ویژگی‌های دولتمردان تراز انقلاب اسلامی در این دانست که خود را خادم و مردم را مخدوم می‌دانند و اظهار داشت: دولتمرد اسلامی، دغدغه گسترش دین دارد و اصلاً مأموریت حکومت دینی، صاف کردن جاده دین و ارزش‌های دینی است.

وی با بیان اینکه دولتمرد تراز انقلاب اسلامی، دغدغه تحقق عدالت اجتماعی را دارد، گفت: دولتمرد نظام اسلامی، قانونمدارانه عمل می‌کند و خودش در خط مقدم عمل به قانون است؛ چنین فردی، شایسته‌سالار و نه قبیله‌سالار، فرزندسالار، حزب‌سالار و باندسالار است، در نزد او هر کسی که شایسته است، جایگاه دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یکی دیگر از ویژگی‌های دولتمرد تراز انقلاب اسلامی در این عنوان کرد که زندگی‌اش همسان محرومین است.

به گزارش تسنیم، آیت‌اللعه خاتمی با اشاره به جلسه مجلس برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور که سه‌شنبه گذشته برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه، نمایش زیبای مردمسالاری بود، آنچه در مجلس رخ داد، جدی و نه نمایشی بود، نمایندگان واقعا سؤال کردند و رئیس جمهور هم جدی وارد صحنه شد و پاسخ داد و متانت در گفتار و رفتار نمایندگان و رئیس‌جمهور بود.

وی با بیان اینکه جلسه مجلس برای سؤال از رئیس‌جمهور نشان داد که مشکل واقعی مردم، مشکل معیشتی است، تصریح کرد: این مسئله، اصلی است، نباید حاشیه‌سازی‌ها، این مسئله اصلی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: دشمن به دنبال دعوا در نشست سؤال از رئیس‌‌جمهور در مجلس بود و می‌خواست روز سه‌شنبه، دعوای نمایندگان را ببیند، اما رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور آنها را ناکام گذاشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به قانع نشدن نمایندگان از 4 سؤال از میان 5 سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: از این جهت معلوم می‌شود که بین انتظارات نمایندگان و واقعیت‌های موجود، خلاء وجود دارد و دولت باید با تلاش شبانه‌روزی این خلاء را پُر کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در هیچ سطحی با آمریکا مذاکر نخواهیم کرد، گفت: دولت آمریکا، عهدشکن است و ارزش‌های اخلاقی برای او معنایی ندارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا و همه دنیا بداند، نظام اسلامی از خطوط قرمزش که از جمله اقتدار موشکی است، سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت مبنی بر بلامانع بودن مذاکره با اروپا، گفت: اقتصاد و مسائل سیاسی خود را به آنها گره نمی‌زنیم، بلکه اعتماد ما، به خدا و ظرفیت‌های فراوان این مردم است.

وی همچنین به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با فساد اشاره و تصریح کرد: قوه‌قضائیه که به این خوبی وارد میدان شده، با قاطعیت و عدالت تا آخر خط در صحنه باشد، راه‌حل برون‌رفت از این مشکلات، اقتصاد مقاومتی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: سیاست ما این است که با همسایگان، برادرانه رفتار کنیم، اما «چه خوش بی که محبت هر دو سر بی»؛ اگر آنها برادرانه رفتار کنند، مطمئن باشند که بهترین رفتار برادرانه را خواهند دید.

آیت‌‌الله خاتمی در پایان خطاب به نمازگزاران، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه ما، قطره‌ای از دریای ناپیداکرانه غدیر است که بحمدلله پشیبان آن بودید، هستید و خواهید بود و به بیان امام(ره) کشورتان آسیبی نخواهد دید.

نویسنده : حسن رحیمی | منبع خبر : خبرگذاری تسنیم
به اشتراک بگذارید