امروز : چهارشنبه, ۲۶ مرداد , ۱۴۰۱ - 20 محرم 1444
- جلسه سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
- معرفی بسیج جمعیت هلال احمر بهعنوان موفق ترین رده سازمان بسیج
- تجلیل از بزرگان دین تجلیل از معارف الهی و کاری لازم است
- شفر: بازیکنان ما برای جام جهانی آماده هستند
- بدترین روزها برای بازار نفت در ۱۰ سال اخیر / قیمت نفت خام ۸ درصد سقوط کرد
- رئیس عقیدتی سیاسی ناجا خراسان رضوی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
- توضیح قالیباف درباره استعفای خاندوزی و ساداتی نژاد از نمایندگی مجلس
- مدیر نجومی بگیر در آرزوی مدیریت بر بیمه سینا
- گمانه زنی ها درباره وزارت صمت ادامه دارد
- دعوت طالبان از ایران برای مشارکت در مراسم اعلام دولت جدید افغانستان

شهروندسپاری زمان پاسخگویی شهرداری را کاهش داده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال آنلاین به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان گفت: ارتقا فاز اول شهروندسپاری سبب شده مدت زمان پاسخگویی شهرداری به درخواستهای ثبت شده در دی و بهمن ماه ۹۸ بطور میانگین در ۸۰ درصد مواقع به کمتر از یک روز کاری برسد. او ادامه داد: در […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال آنلاین به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان گفت: ارتقا فاز اول شهروندسپاری سبب شده مدت زمان پاسخگویی شهرداری به درخواستهای ثبت شده در دی و بهمن ماه ۹۸ بطور میانگین در ۸۰ درصد مواقع به کمتر از یک روز کاری برسد.
او ادامه داد: در ۵۰ درصد از موارد روند پاسخگویی در کمتر از دو ساعت انجام شده در حالی که پیش از این تا ۲۷ روز به طول میانجامیده است.
این عضو شورای شهر شیراز متوسط زمان پاسخگویی به روش گردشکار قدیم را در ۵۵ درصد موارد ۳۰ تا ۳۹ روز و بعد از اصلاح روش انجام کار را در ۸۴ درصد موارد کمتر از یک روز عنوان میکند.
دودمان، مهمترین نتایج شهروند سپاری را تسریع و تسهیل در انجام خدمات رسانی به شهروندان، کاهش کنترل در فرایندها، کاهش تعداد فعالیتها و زماندار کردن گامهای فرایند جهت کنترل بیشتر برمیشمارد.
او، فرایندهای اصلی شهرداری الکترونیک را شامل استعلام، صدور پروانه، صدور پایان کار و صدور عدم خلاف و فرآیند ممیزی املاک دانست و اظهار کرد: نوع درخواستها در سال ۹۷، ۸۷ درصد استعلام و ۳ درصد عدم خلاف بوده و بیشترین استعلامات به مناطق ۴ و۱ تعلق داشته است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، شهرداری را مکلف دانست در راستای اطلاعرسانی شهروندان در ارتباط با پروژه شهروندسپاری برنامهریزی و تبلیغات موثر داشته و در این زمینه شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا همکاری لازم را با سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی داشته باشند.
دودمان اضافه کرد: شهرداری مکلف است قرارداد سالهای ۸۴، ۸۹، ۹۷ و ۹۸ مربوط به سامانه شهرسازی به همراه پیوستهای فنی را در اختیار کمیسیون قرار داده و روند گسترش و ارتقا کار جمع سپاری مربوط به منطقه یک را تا پایان اسفند سال ۹۸ انجام و گزارش آن را ارائه دهد.
شهروندسپاری
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.