رئیس جمهور: در رای دادن به جمهوری اسلامی برخی نظرشان جمهوری اسلامی نبود، اما ملت جمهوری اسلامی را انتخاب کرد

به گزارش پایگاه خبری اعتدال آنلاین به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی سحرگاه دوشنبه در دومین شب قدر در حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی نه تنها همیتش از ۲۲ بهمن کمتر نیست از یک جهت از این روز مهمتراست و حکومتی به نام […]

به گزارش پایگاه خبری اعتدال آنلاین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی سحرگاه دوشنبه در دومین شب قدر در حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی نه تنها همیتش از ۲۲ بهمن کمتر نیست از یک جهت از این روز مهمتراست و حکومتی به نام جمهوریت و اسلامیت در این روز با رای مردم شکل گرفت و امام فرمود این رویداد برزگ در بین مردم گرامی داشته شود وفراموش نشود.

وی افزود: تقارن شب های قدر با روز باعظمت و رویداد مهم (روز جمهوری اسلامی) در کشور به دست توانای امام و امت تقارن معناداری است.

رئیس جمهور با اشاره به ۲ اصل اساسی جمهوریت و اسلامیت نظام خاطرنشان کرد: مشخصه نظام اسلامی آن است که روابط بین مردم، جامعه و حکومت بر اساس دین و آموزه دینی تنظیم شود.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در ۲۲ بهمن ۵۷ ملت ایران کار بزرگی را انجام دادند، کاری تاریخی، تمدن ساز و بی نظیر مردم با اراده فولادین و اتکال به خدا و با اعتماد به نفس با دست خالی در میدان آمدند و مقابل حکومتی تا ندان مسلح اثبات کردند می تواند خون بر شمیشیر پیروز شود.

وی گفت: یادگار امام راحل در تعبیر زیبایی گفتند که در ۲۲ بهمن همه موافق بودند و در میدان حاضر شدند؛ اما در رای دادن به جمهوری اسلامی برخی نظرشان جمهوری اسلامی نبود، اما ملت جمهوری اسلامی را انتخاب کرد.

رئیس جمهور افزود: برخی قید دیگری هم می زدند، مثل لیبرال ها که آن موقع دولت دست آنها بود، می گفتند جمهوری دموکراتیک اسلامی، یا فقط جمهوری، امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.