رأی مردم نشان داد که سیاست انفعال در برابر غرب پذیرفته نیست

به گزارش پایگاه خبری اعتدال آنلاین

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات یازدهم اسفند اظهار کرد: انتخابات به صورت کاملاً آزاد، متکثر از نامزدهایی با سلایق گوناگون و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد.

وی افزود: مردم با حضور خود پاسخ منفی محکمی به تحریم کنندگان انتخابات در خارج از کشور دادند و پاسخ منفی محکمی به کسانی دادند که در داخل کشور در مسیر مشارکت نکردن و تحریم انتخابات و دادن رأی باطله اقدام می‌کردند.

جریانی که پیشرفت کشور را به برجام گره زد، مورد نقد مردم است

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نوع انتخاب نامزدها توسط مردم تصریح کرد: نوع رأی به ویژه در خصوص اولین منتخب مردم تهران نشان داد، جریانی که اقتصاد و پیشرفت کشور را به برجام گره زده بود، مورد نقد مردم است. در واقع سیاست‌های برجامی و تفکر انفعال در برابر غرب و تکیه کردن به بیگانگان برای توسعه کشور دیگر مورد پذیرش مردم نیست.

وی ادامه داد: مردم همچنین با جوان‌گرایی در انتخاب خود، آن هم جوانانی که از تحرک و نشاط خاصی در فعالیت‌های سیاسی برخوردار هستند و عبور از کسانی که سابقه زیادی در مجلس داشتند، نشان دادند که به دنبال کارآمدتر کردن مجلس هستند و مجلسی را می‌خواهند که قادر به تغییر و تحول در شرایط کشور باشد.

مسببان وضع موجود توسط مردم حذف شدند

ترقی ابراز کرد: این انتخابات ویژگی‌های دیگری هم داشت؛ از جمله اینکه برای اولین بار صدا و سیما امکاناتی را فراهم کرد تا مردم بتوانند به‌طور مستقیم شناخت دقیق و کامل‌تری نسبت به نامزدها پیدا کنند و به جای رأی دادن به لیست‌ها، گزینشی عمل کنند و در انتخاب خود به سوابق و عملکرد گذشته افراد توجه کنند.

وی تاکید کرد: مردم در انتخاب خود به مسببان وضع موجود و کسانی که در مشکلات فعلی جامعه نقش داشتند رأی ندادند و آن‌ها توسط مردم حذف شدند.

طولانی شدن زمان تبلیغات، موجب خستگی مجریان انتخابات می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که مدت تبلیغات انتخاباتی برای شناخت مردم از نامزدها کافی بود یا خیر، گفت: به‌طور طبیعی برای دقت بیشتر مردم به فرصت بیشتری نیاز است، اما قانون محدود است و در همه ادوار برگزاری انتخابات مجلس همین مدت لحاظ شده است، مگر اینکه مجلس، قانون زمان تبلیغات را اصلاح کند که تأثیر بیشتری در شناخت مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: افزایش زمان تبلیغات برای مجریان انتخابات و تیم‌های تبلیغاتی خسته‌کننده خواهد شد و ممکن است موجب سرد شدن روند کار شود و حتی می‌تواند به سمت انسجام نداشتن جامعه و چندقطبی شدن و اصطکاک‌های تعصب‌آمیز هم برود که باید این ملاحظات در نظر گرفته شود.

|
به اشتراک بگذارید